Thursday, October 15, 2009

驚くべき日本人女性 / A miracle of Japanese women

昨日初めてクリーブランドの日本人の会に参加しました。そこで、私は驚くべきものを見ました。それは美しい日本の女性達です。

アメリカに来てからというもの「あなたは小さいわね」とか「年より若く見えるわ」とか人に言われることが多く、自分でもそうなのかなあと危うく思いかけていたところでした。でもそれは大きな間違いだと気がつきました。会に来ていた女性のほとんどは私より若く、それに細くてとてもおしゃれでした。でも話を聞いてみれば、実は彼女達は自分と同じ年、あるいは年上なばかりか、小学校に通う程大きなお子さんがいる方もいらっしゃいました。びっくり!一体どうすればこんなことが起こるんでしょうか。2〜3年前に大学を卒業したように見えるのに、とっくの昔に大学を卒業しているばかりか、そんなに大きなお子さんまでいるなんて。これは奇跡です。彼女達は美しさを保つために魔法を使っているに違いありません。私も早く彼女達から魔法の使い方を習わなければ。可能性があると思うんです、私だって日本女性なのですから。

I went to a Japanese get-together yesterday and saw something amazing. That was a group of gorgeous Japanese women. It was really an eye-opening experience to me.

People in this country say that I am small and look young. In fact, I am often asked if I am a student. So I started to think that I am actually small and look young. However, by meeting those gorgeous ladies, I had to realize that it was just an illusion! Most of the ladies at the get-together seemed much younger than me. They were also very fashionable and slim. Nevertheless, they were actually as old as I am or even older than me. In addition, most of them have kids, and surprisingly some of their kids are big enough to go to elementary schools. How can it be possible? They looked like they graduated from college two or three years ago, but they actually finished college a decade ago and have such big kids. This is a miracle. I think they must have used some magic to preserve their beauty. I have to learn how to use that magic from them. I think I could be like them because I am also a Japanese woman!