Sunday, October 18, 2009

初めての手編みのマフラー / A knitting class at Fine Points


この週末Larchmereブールバード沿いにあるファイン・ポインツという毛糸屋さんで、編み物のクラスに行ってきました。そして生まれて初めて、マフラーを完成させました。ご存知の通り、女の子は誰でも一度くらいは編み物に挑戦します。私も多分に漏れず、挑戦したわけですが、実はファイン・ポインツでクラスを取る前に5回はマフラーに挑戦して、失敗していたので、もう編み物はすっかりあきらめていました。でもクリーブランドの冬は大変に厳しので、編み物は冬に室内でできるよい趣味になるかもしれないと、思い直して再挑戦したわけです。

そしてファイン・ポインツにやってきました。そこには入念に選ばれた美しい毛糸や鍵棒が山のようにありました。こんなに上質な素材をチェーン店で見つけることはちょっとできないだろうと思います。先生もとても親切で教え上手でした。先生はまず私に太い毛糸と太い編み棒を買うようにアドバイスしてくれました。そして、それが成功の鍵となりました。というのも、細い毛糸と細い編み棒を使って初心者が編みものをすると非常に時間が掛かり、完成はほど遠いものに思えるからです。クラスメイトのほとんどが細糸を選ぶ傍ら、私は自分の小指ほども太さもある毛糸を選びました。おかげで他の人の5倍くらいの早さで編み進み、今度こそ私はマフラーを編み上げられると確信しました。クラスではマフラーを編むのに必要な基本的な技術、糸のつなぎ方や最後の糸の始末の仕方なども習いました。そして家に帰った後も編み続け、ついに初めてのマフラーが完成したのです。自分で作った、自分好みの作品を手に持つというのは何と良い気分なんでしょう。編み物はかつては苦痛でしかありませんでしたが、今は楽しみになりました。美しい糸と道具で自分の思い通りの物が作れるのですから。

住所: 12620 Larchmere Blvd., Cleveland OH 44120
電話: (216) 229-6644

I attended a knitting class at Fine Points on Larchmere blvd this weekend, and I successfully finished knitting a scarf for the first time in my life. As you know, almost all girls try knitting at least once in a lifetime. I was not an exception. I actually had tried to knit a scarf at least five times before I went to Fine Points, and I had never finished any of my projects. So I had given up knitting for a long time. However, moving to Cleveland made me think that I would try knitting again because winter in Cleveland is very severe, and knitting seemed to be a perfect indoor activity during winter.

There I went to Fine Points. I saw piles of beautiful yarns and knitting needles, which are carefully chosen. We would never find fine materials like these at chain stores. My instructor was nice and skilled in teaching. She advised me to purchase a thick yarn and needles, so that I could knit the first project fast. That was the key point that I successfully knitted my scarf. If a beginner uses a fine yarn and thin needles, it takes forever for him or her to finish a project. While other classmates chose thin yarns, I used a yarn as thick as my little finger. I knitted my scarf five times as fast as my classmates. I was sure that I would finish knitting the scarf for the first time in my life. Not only I learned how to choose appropriate tools, but also I learned how to connect yarns and to take care of the very end of the yarn. After I was back home, I kept knitting and made it! It was just so nice to have something made by myself, which is exactly like what I wanted. Knitting used to be some sort of pain for me, but now it is a pleasure because I know I can make something nice with beautiful yarns and needles.

Address: 12620 Larchmere Blvd., Cleveland OH 44120
Phone: (216) 229-6644