Sunday, November 1, 2009

クリーブランドのおいしいフォー屋さん/ A great place to eat pho in Cleveland

先週末から体調が悪く、しばらくブログを更新することができませんでした。風邪を引いたのかもしれません。でも怪我の功名がありました。料理ができなかったので、外食をしたお陰で、すごくおいしいフォー屋さんを見つけたのです。

今回スーペリアー・フォーに行くことにしたのは、友人がもう一つのフォー屋さんに行って、良い思いをしなかったからでした。彼女の情報のお陰で、私達は正しいお店にやってきました。スーペリアー・フォーのフォーはとてもおいしかったです。特にスープが本当においしかった。とはいえ麺が少し固めなのが残念でした。このフォーのスープは私の知っている限りではアメリカで一番です。私はワシントンDCの近くに住んでいたことがあり、そこには大きなベトナム人コミュニティーがありました。店が全てベトナム系というベトナム・モールすらあったのですが、DCエリアで一番と言われるフォーよりもスーペリアー・フォーのフォーの方がおいしかった。なぜでしょう?クリーブランドにはベトナムの人がたくさんいるのでしょうか?スープは東京で一番おいしいと言われるベトナム料理店ミ・レイやサイゴンで一番と言われるフォーのお店と同じ位おいしかったです。(サイゴンのお店の名前は忘れました、ごめんなさい。でもそこに行って、ちゃんとフォーも食べました。)スーペリアー・フォーの春巻きもまたおいしかったです。一皿2本で3.95ドル。大きなフォーが7.75ドル。小さなフォーが6.75ドルでした。実はちょっと高いなと思いました。というのもクリーブランドの安くておいしい食べ物に慣れてしまったからです。でも十分お金を払う価値があります。もちろんまた行きます。いつもおいしい麺に飢えているので、おいしいフォー屋さんが見つかって良かったです。

スーペリアー・フォー
住所: 3030 Superior Avenue, Cleveland, OH 44114
電話: 216-781-7462

I have not been able to write my blog for a while because I've been down since the last weekend. I might have had a cold, but this actually turned out to be good. I found a great pho restaurant in Asian town. I needed to eat out because I was not able to cook.

I picked SUPERIOR PHO because one of my friends went to another pho restaurant and did not have a good experience. Thanks to her information, we were able to go to the right place. Pho at SUPERIOR PHO was very good! Its soup was really good, though the noodles were a little too hard for me. The soup was the best as far as I know in this country. I lived in the DC area, which has a big Vietnamese community. Even a Vietnamese mall in which all the vendors are Vietnamese exists in the DC area! However, the pho at SUPERIOR PHO was even better than the best pho in the DC area! Why? Are there many Vietnamese in Cleveland? I don't know, but SUPERIOR PHO's pho tasted very authentic. The soup was as good as the most notable Vietnamese restaurant in Tokyo called Mi-Le or the best pho restaurant in Ho Chi Minh City. (Sorry, I forgot the name of the restaurant, but I went there once.) The homemade fried spring rolls at SUPERIOR PHO were also very good. They were $3.95 for two rolls. A large bowl of pho was $7.75, and a small bowl of pho was $6.75. I actually thought that the prices were a little expensive because I have been used to inexpensive yet delicious food in Cleveland. Still, they are worth the prices. I am sure I will come back. I am very glad that I found a good place to eat pho because I am always craving for good noodles.

SUPERIOR PHO
Address: 3030 Superior Avenue, Cleveland, OH 44114
Phone: 216-781-7462