Monday, November 2, 2009

プレスティズ・ベーカリー / Presti's Bakery


前のブログに書いたように、先週末からずっと具合を悪くしていました。「料理をすることができなかった」ので、その間いくつかのデリやケーキ屋さんへ行ったのですが、そのひとつがプレスティズ・ベイカリーです。

私は甘いものについてはちょっと口煩いです。東京ではお菓子文化はレベルが高く、私のパリ出身の友人は「東京のデパ地下にひとつ行ったら、パリ中のお菓子屋さんを半分以上回った価値がある」と言っていました。東京のデパートには大抵地下にデリやパン屋さんが入った「デパ地下」と呼ばれるマーケットがあります。周知の様にパリはお菓子の都ですが、彼の言葉によるとおいしいお菓子を食べるためにはパリに行くよりも、東京に残った方が身のためだそうです。一体何でわざわざパリに行くんだと言わんばかりでした。東京のケーキは本当においしいです。夢心地にさせてくれます。

というわけで、私はクリーブランドでは許せる範囲のケーキすら見つらないと思っていました。というのも異常に私は好みがうるさいからです。それにそもそも日本人とアメリカ人とでは甘いものに対する好みが違います。ケーキはあくまで繊細で、甘すぎてはなりません。しかし私は見つけました。ここクリーブランドでおいしいケーキを。

プレスティズ・ベイカリーでは5種類のクッキーと2種類のケーキを食べましたが、正直に言うとクッキーはあまり好みではありませんでした。ケーキはチーズケーキとチョコレートムースを食べましたが、このチョコレートケーキがおいしかった。合格点です。非常に濃厚で、甘すぎず、滑らかな食感と、上質なチョコレートの風味が楽しめます。他のケーキも食べるために、またプレスティズ・ベイカリーに行かなくては。お店はカフェのような感じに食べる場所があり、天気の良い日にコーヒーを飲みに行くのにもお勧めです。

Address: 12101 Mayfield Rd, Cleveland, OH 44106
Phone: (216) 421-3060


As I mentioned before, I have been down since the last weekend. So, I had to go to some bakeries and delis because "I was not able to cook." One of them was Presti's Bakery in Little Italy. Their cakes were good.

I am pretty picky about pastries and cakes. Pastry culture is highly developed in Tokyo. My Parisian friend said that just one nice market in Tokyo equals to the sum of half the best pastry shops in Paris. The department stores in Tokyo usually have markets that have various kinds of delis and bakeries on the lower level. You know that Paris is the world-capital of pastry. According to his words, we'd better to stay in Tokyo to get decent pastries and cakes than going to Paris. Sweets in Tokyo are just fantastic.

So, I really did not expect that I would ever find even an OK cake in Cleveland because I am too demanding. Also, our preference in sweets is different from American's. For the Japanese, sweets should always be delicate and not too sweet. Hey, but I found a good one at Presti's Bakery here in Cleveland.

I tried five kinds of cookies and two kinds of cakes. Actually, cookies were not to my taste. As for cakes, I tried cheese cake and chocolate mousse. The chocolate mousse was good! Yes, it passed my test. It tasted very rich and not to sweet. Also, it had a nice smooth texture and a flavor of the fine quality of dark chocolate. I need to come back to Presti's Bakery to try other kinds of cakes. The shop has a nice eat-in space like a cafe. It is a good place to visit for a cup of coffee on a beautiful day.

Address: 12101 Mayfield Rd, Cleveland, OH 44106
Phone: (216) 421-3060